Žene koje se povremeno napijaju
povećavaju mogućnost da dožive srčani udar, pokazala je jedna studija
britanskih naučnika.
Autori studije su uporedjivali 320 žena koje su preživele srčani udar sa
više od 1.500 zdravih žena, prilikom čega su utvrdili da je medju
ženama koje su preživele srčani udar bilo 8,5 odsto onih koje su
povremeno pile toliko da je dolazilo do intoksikacije (trovanja)
alkoholom, u poredjenju sa 1,3 odsto takvih medju zdravim ženama.
Značajno niža stopa srčanog udara je utvrdjena medju ženama koje popiju
najviše par pića u poredjenju sa onima koje ne konzumiraju alkohol.
S druge strane, žene koje se napiju najmanje jednom mesečno imaju tri
puta veći rizik u odnosu na žene koje ne piju i šest puta veći rizik od
srčanog udara u poredjenju sa ženama koje piju, ali se ne opijaju.
Ako ne pijete, nemojte ni početi, ali ako već pijete, pijte umereno,
savetuju autori studije.