Povrataka na zanimljivosti iz sveta medicine                  

20.02.2006 (Joutnal of Agrocultural and Food Chemistry)

Divlja Artičoka jača arterije

 

 

 

Rezultati istraživanja objavljenog u časopisu Joutnal of Agrocultural and Food Chemistry pokazuje da divlja artičoka (cunara carduncalis) ima vrlo povoljno dejstvo na krve sudove. Naime, rezultati su pokazali da luteolin i aligenin koje sadrži povoljno deluju na elastičnost krvnih sudova. Rezultat je bio isti i kod mlađih i kod starijih životinja na kojima su istraživanja vršena. Iako ovo istraživanje nije sprovedeno na ljudima, može se zaključiti da divlja artičoka povećava elastičnost krvnih sudova, prvenstveno velikih arterija nogu i vrata, može da se uvrsti u grupu biljnih namirnica koje preveniraju moždani i srčani udar.

 

Povratak na zanimljivosti!

 

 

  Pretraži Internet

Google

 

[ home ] [ radovi ] [ wallpapers ] [ zanimljivosti ] [ da li znate ] [ kontakt ]

 

copyright  a.s.