Redovno konzumiranje manjih
količina vina smanjuje zapaljenske procese u krvnim sudovima žena,
pokazala je jedna španska studija. Brojna istraživanja su već pokazala
da su vinopije manje podložne srčanim oboljenjima od onih koji nikad ne
konzumiraju alkohol, ali su stručnjaci s Univerziteta u Barseloni želeli
da provere da li izmedju vina i zdravlja srca postoji direktna veza,
prenosi Rojters.
Dosadašnje studije koje su pokazale da oni koji piju vino imaju zdravije
srce nisu dokazale da je vino direktan uzrok toga, objasnio je jedan od
autora istraživanja, dr Emilio Sakanelja, već se mogao izvući zaključak
da se ljubitelji vina možda zdravije hrane, da su fizički aktivniji ili
imaju neke druge navike koje dobro deluju na srce.
Zbog toga su se dr Sakanelja i njegove kolege usredsredili na
potencijalni direktan uticaj vina na zapaljenske procese u krvnim
sudovima. Ovi procesi predstavljaju reakciju na raznovrsne negativne
faktore, kao što su pušenje, visok holesterol ili gojaznost.
Zapaljenja doprinose stvaranju masnih naslaga, tzv. plaka, na zidovima
arterija, a čine verovatnijim i da će se te naslage pokrenuti s mesta i
stvoriti krvni ugrušak koji može da izazove srčani udar.
Dr Sakanelja i njegov tim ispitivali su 35 zdravih žena koje su redovno
pile vino. Ove žene su prvo provele četiri nedelje na zdravoj ishrani,
ali bez vina, a potom još mesec dana na istoj takvoj ishrani praćenoj
čašom vina uz ručak i uz večeru. Testirano je i dejstvo crnog i dejstvo
belog vina.
Ustanovljeno je da je posle četiri nedelje redovnog konzumiranja vina
nivo dobrog (HDL) holesterola u krvi ispitanica povećan, a nivo nekih
inflamatornih supstanci, kao što je C-reaktivni protein, smanjen.
Bolje rezultate dalo je konzumiranje crnog nego belog vina, što se možda
može pripisati većoj koncentraciji antioksidanta polifenola u njemu.
Poznato je da su polifenoli biljna jedinjenja koja pomažu redukovanju
zapaljenskih procesa.
Dr Sakanelja ističe da su dosadašnje studije pokazale da umereno
konzumiranje vina (jedna do dve čaše dnevno) može da smanji rizik
umiranja od srčane bolesti za gotovo trećinu. Zbog toga on
preporučuje ljudima koji imaju ovu zdravu naviku da s njom nastave.
S druge strane, onima koji ne piju, lekari ne mogu čista srca
preporučiti da počnu da piju budući da su neki ljudi osetljiviji na
probleme vezane za alkohol, napominje dr Sakanelja.